>>Waarom werken in de PR? 

Waarom werken in de PR? 

17-05-2018 | Algemeen

Waarom werken in de PR? 

Afgelopen november werd ik onderdeel van het enthousiaste DOK30 team. Het klikte direct. Wat ons bindt? Onze passie voor PR. Wat is er nu zo leuk aan ons vak? Hoog tijd voor een klein kijkje achter de schermen van een pr-bureau. 

Verbinden
Een belangrijk onderdeel van PR is verbinden. Organisaties met hun omgeving en natuurlijk ook mensen onderling. Wij zijn altijd bezig om de contacten van onze klanten met mensen en organisaties in hun omgeving te verdiepen. Zo weet je wat er speelt en creëren we meerwaarde voor onze klanten. Het blijkt namelijk telkens weer: alleen gaat alles sneller, maar samen kom je verder.

Vertellen
Een prachtige manier om te verbinden is door het vertellen van verhalen. Een levensgebeurtenis, persoonlijk verhaal of drijfveer. Elk individu en iedere organisatie heeft zijn of haar eigen verhaal. Mensen in een organisatie vinden hun verhaal niet altijd relevant of zelfs onbeduidend, maar het zijn vaak juist die verhalen die je omgeving raken. Als pr-adviseur heb je de prachtige taak om op onderzoek te gaan. Een speurtocht naar alle relevante verhalen. 

Pareltje
Het leukste is dat niet alles is wat het lijkt. Soms vind je als pr-adviseur een verborgen pareltje. Neem nu het verhaal van Nicole. Wij leerden haar kennen tijdens de voorbereidingen voor de actie ‘Geef een glimlach cadeau’ van stichting Look Good Feel Better. Tussen de vrouwen die zich enthousiast hadden opgegeven als ambassadeur van deze actie, viel ze niet zo op. Maar al pratend ontdekten wij dat ze een uniek verhaal had. Ze is niet alleen een dappere vrouw die vecht tegen kanker, maar ook een bevlogen schoonheidsspecialist die vorig jaar al had meegedaan met de actie. Dit jaar wilde ze, ondanks haar ziekte, ook weer meedoen. Haar verhaal raakte mensen en zette ze in beweging. 

Daarom houden wij zo van ons vak!

Nu op Twitter

Inmiddels kijkt ruim 88% van de Nederlanders naar online video’s. Het is daarom niet gek dat de meeste bedrijven ge… twitter.com/i/web/status/1…

Het effect van PR meet je niet door de toon van de uiting of het bereik te meten, maar door o.a. attitude gedegen t… twitter.com/i/web/status/1…