>>PR: Stichting Look Good Feel Better

PR: Stichting Look Good Feel Better

PR: Stichting Look Good Feel Better

Stichting Look Good Feel Better organiseert dit jaar voor de derde keer de actie ‘Geef een glimlach cadeau’. Vanaf 4 februari, wereldkankerdag geven ruim 400 schoonheidsspecialisten in het hele land vrouwen met kanker een gratis verwenmoment. ‘Geef een glimlach cadeau’ duurt de hele maand februari en heeft als doel om het zelfvertrouwen van mensen met kanker een boost te geven. 

Aanpak 
DOK30 communicatie ontwikkelde een proactieve campagne gericht op de vakpers en de consumentenmedia. Centraal in de PR-aanpak staan de persoonlijke verhalen die heel eerlijk en authentiek duidelijk maken wat de impact is van uiterlijke veranderingen bij kanker op je zelfvertrouwen. In vergelijking met vorig jaar was de media lobby intensiever en bevatte meer storylines die toegespitst zijn op de diverse media.
De campagne bestond uit drie fases: 
1    Schoonheidsspecialisten enthousiasmeren om zich in te schrijven als deelnemer en de deelnemende schoonheidsspecialisten ondersteunen bij hun promotie. 
2    Het thema uiterlijke verzorging bij kanker en de impact daarvan op je zelfvertrouwen op de kaart zetten. 
3    De lancering van de campagne.

Storylines
Tijdens de eerste fase hebben we actief samengewerkt met de vakbladen. Dit leverde veel enthousiaste reacties en aanmeldingen op. Daarnaast verzorgde DOK30 voor alle deelnemende schoonheidsspecialisten een PR-kit waarmee zij in hun eigen regio de actie ‘Geef een glimlach cadeau’ bekendheid konden geven.
Ter voorbereiding op de lancering van ‘Geef een glimlach cadeau’ hebben we vooral op thematisch niveau gesproken met redacteuren om het thema op de kaart te krijgen. Door te werken met verschillende storylines konden we het persoonlijke verhaal toespitsen op het medium. Zo ontstaat een voedingsbodem voor de campagne.
Tijdens de lancering van de campagne konden we gebruik maken van internationaal onderzoek naar de impact van uiterlijke veranderingen op het zelfvertrouwen van vrouwen met kanker. Ook hierbij ondersteunde de persoonlijke verhalen het belang van ‘Geef een glimlach cadeau’. 

Resultaat
Het creëren van unieke storylines per type medium leverde mooie resultaten op. Zo verschenen er tientallen artikelen zowel in printmedia als online. Mooie voorbeelden zijn: Kosmetiek, Flair, Women’s Health, Viva, Omroep West, beautyspot en Adfobase. Ook NOS besteedde aandacht aan de start van de actie. Het belangrijkste resultaat: ruim 2.200 mensen die een glimlach cadeau kregen!

Nu op Twitter