>>Uit het verleden - VW Lemon ad

Uit het verleden - VW Lemon ad

07-06-2016 | Algemeen

Uit het verleden - VW Lemon ad

Dit keer de bekende advertentie van Volkswagen: Lemon. Gemaakt door DDB gaf deze advertentie alle aandacht aan een 'fout' in een op eerste gezicht prima auto. Met de mededeling dat deze auto een mislukking was, afgekeurd door de fabriek vanwege een vlek in het chroom op het dashboard. Zo opende Volkswagen de deur om te spreken over hun zorgvuldige kwaliteitscontroles. Daarmee wist het bureau Volkswagen te positioneren als kwaliteitsmerk. 

Naast het feit dat de stijl van adverteren totaal tegendraads was in de markt op dat moment, met een minimaal budget, was dit een prachtig kunstje storytelling. Leuk te weten: de campagne was niet gericht op potentiele nieuwe klanten (die toch al hadden besloten geen Volkswagen te willen kopen), maar op de eigenaren van een Volkswagen. Het bedrijf wilde de eigenaren tot merkambassadeurs maken. 

Deze advertentie was bepaald geen lemon

 

PS: een lemon is synoniem voor een maandagmorgenmodel. Een auto vol gebreken. Mocht je het nog niet weten. 

Nu op Twitter

DOK30 heeft de Gold SABRE Award gewonnen! De campagne voor de @AFysiotherapie is door een vakjury gekozen tot beste… twitter.com/i/web/status/1…

Nederlandse politieke partijen besteden in aanloop naar de Europese verkiezingen fors minder geld aan reclame. Wel… twitter.com/i/web/status/1…