>>Markt aan het woord: Yvonne Jansen

Markt aan het woord: Yvonne Jansen

28-03-2019 | Markt aan ´t woord

Markt aan het woord: Yvonne Jansen

Yvonne Jansen is actief als Marketing Specialist bij Dimension Data. Wij stelden haar een aantal vragen over het communicatievak.

1. Wat is de belangrijkste trend volgens jou?
Ik denk dat storytelling een belangrijke trend is op dit moment. Als je als organisatie een goed verhaal hebt en je kunt dit op de juiste manier vertellen, vergroot je de betrokkenheid van je doelgroep. Ook is het voor alle medewerkers van een organisatie makkelijker om het verhaal van de organisatie te vertellen dan bijvoorbeeld een elevator pitch.

2. Wat vind jij de leukste of opvallendste campagne van dit moment?
De campagne van BEN ‘Hé ananas’ vind ik erg leuk. Die campagne is nu opgevolgd door ‘Hé Flappdrol’ over appen in het verkeer. De doelstelling om mensen meer bewust te maken van het excessieve telefoongebruik vind ik erg goed. De constante afleiding van de telefoon staat in mijn beleving echte communicatie met oprechte aandacht tussen mensen in de weg. Goed om te merken dat juist een provider hier aandacht aan besteed in een campagne.

3. Welke persoon of lijfspreuk inspireert jou bij je werk?
ik haal inspiratie uit deze wijsheid: Neem altijd een beslissing en vraag achteraf eventueel om vergiffenis. Dat is beter dan dingen laten zweven en uitstellen. 

4. Wat is jouw grootste blunder in je werkende leven? En welke les zou je daarom anderen willen meegeven?
Ik heb ooit op een beurs een gesprek gevoerd met iemand en kwam er pas na een kwartier achter dat ik een heel andere zakenrelatie voor me had dan ik dacht. Ik had hem verward met iemand anders die op hem leek en ik ook al lang niet had gezien. Het gesprek ging dus twee kanten op. De les die ik iedereen hieruit wil meegeven: als je echt niet weet wie je voor je hebt, geef dat dan meteen aan. 

5. Welk communicatieboek, -vlog of podcast inspireert jou?
Ik vind TED Talks erg inspirerend. Vaak goed gebracht en niet te lang.

6. Heeft de communicatieafdeling volgens jou nog toekomst?
Zeker weten! Goede communicatie is onmisbaar voor de uitstraling van een organisatie. Wel veranderen de communicatiekanalen en daarmee ook de manier van communiceren. Communicatie via social media vergt bijvoorbeeld een hele andere aanpak dan traditionele media.

Nu op Twitter

PR wordt creatiever. Mooi! Maar liefst ook met een creatieve organisatiestructuur. ;-) #hybridemodel #prbureautwitter.com/i/web/status/1…

We zoeken weer een nieuwe collega! Wil jij bij een gezellig, prijswinnend en anders-dan-anders bureau werken? Ben j… twitter.com/i/web/status/1…