>>Markt aan het woord: Willem van de Kletersteeg

Markt aan het woord: Willem van de Kletersteeg

05-11-2018 | Markt aan ´t woord

Markt aan het woord: Willem van de Kletersteeg

Willem van de Kletersteeg is oprichter en eigenaar van BAM! Krachtige videocontent. Wij stelden hem een aantal vragen.

Wat is de belangrijkste trend van 2018 volgens jou? 
Het is natuurlijk een beetje preken voor eigen parochie, maar ik ben sterk overtuigd dat online video ongelooflijk belangrijk is en blijft in 2018. Geen super flashy commercials, maar gewoon eerlijke, eenvoudige videocontent uit het hart van de organisatie. Als je het over een zeer actuele trend hebt op dat gebied, is het massaal verlaten van Facebook wel een belangrijke. Facebook lijdt enorme imageschade op het moment en ik denk dat er dit jaar een kritieke massa bereikt gaat worden die Facebook als hoofdplatform gaat verlaten. Instagram (ook Facebook, dus zeker nog niet veilig) gaat een stuk van dit marktaandeel oppikken denk ik. Wederom een platform waarop korte, eerlijke videocontent king is.

Welke persoon of lijfspreuk inspireert jou bij je werk? 
Mijn grootste inspiratie zijn mijn kinderen. Het klinkt misschien cliché, maar hoe zorgeloos en vrij kinderen leven, van dag tot dag, hier en nu in het moment, dat fascineert en inspireert mij. Ik vind dat volwassenen veel te weinig kind zijn. Zeker in een creatief beroep als het onze is het belangrijk om bepaalde beperkingen los te laten en vrij te kunnen denken.

Wat is jouw grootste blunder in je werkende leven? En welke les zou je daarom anderen willen meegeven? 
Echte blunders heb ik gelukkig nog niet gemaakt. Dat gaat vast nog eens komen. Maar een leermoment voor mij als ondernemer is wel de overgang naar meerdere mensen geweest. Ik was als startende zelfstandige vrij eigenwijs (welke ondernemer niet?) en ik dacht eigenlijk dat ik alles wel wist én dat niemand mijn werk zo goed kon doen als ik zelf. Daarnaast vond ik werk uitbesteden zonde van ‘mijn’ geld. Als ik het werk zelf zou doen, kon ik alle omzet zelf houden. Vervolgens werk je jezelf zo’n slag in de rondte dat de kwaliteit van je werk én van je leven eronder gaat lijden. Het leermoment is voor mij écht geweest toen ik een goede ondernemers-coach tegenkwam die mij in liet zien wat ik verkeerd deed en vooral: hoe ik dat anders kon doen. Sindsdien is BAM! aan het groeien en kan ik mij niet meer voorstellen hoe ik het ooit allemaal in m’n eentje gedaan heb. Kortom, mijn tip voor zelfstandige professionals zou zijn: zoek een coach - ook als je denkt dat er niets te coachen valt.

Welk communicatieboek, -vlog of podcast inspireert jou? 
Ik luister ongelooflijk veel podcasts in de auto. Er zijn er velen, van podcasts die met m’n hobby’s te maken hebben tot meer algemene podcasts. De “100% inspiratie podcast” van Thijs Lindhout vind ik een goede tip. Ook de “Master your mindset” podcast van Michael Pilarczyk zit boordevol inspiratie. Verder kijk ik graag - bijna dagelijks - TED Talks en de video’s van Universiteit van Nederland. Ook het kanaal Valuetainment is een tip voor ondernemers en professionals.
 

Nu op Twitter

Inmiddels kijkt ruim 88% van de Nederlanders naar online video’s. Het is daarom niet gek dat de meeste bedrijven ge… twitter.com/i/web/status/1…

Het effect van PR meet je niet door de toon van de uiting of het bereik te meten, maar door o.a. attitude gedegen t… twitter.com/i/web/status/1…