>>Markt aan het woord: Joffrey Vermeule

Markt aan het woord: Joffrey Vermeule

13-12-2018 | Markt aan ´t woord

Markt aan het woord: Joffrey Vermeule

Joffrey Vermeule is oprichter van Zwartekoffie en is daarnaast zelfstandig communicatie-adviseur. Wij stelden hem een aantal vragen over het communicatievak.

Wat is de belangrijkste trend van 2019 volgens jou? 
Voor 2019 zie ik storydoing als belangrijke trend. Ik denk dat het goed is dat bedrijven echt gaan laten zien wat ze doen. Practice what you preach. Deze authenticiteit is precies wat consumenten zoeken. Niet alleen mooie praatjes, maar eerlijke verhalen die ook worden ondersteund door daden. 

Wat vind jij de leukste of opvallendste campagne van dit moment? 
Voor mij is de meest opvallende campagne ‘Rij MONO’ van de overheid. Ik vind het vooral interessant om te zien of ze deze campagne net zo effectief weten te maken als de Bob-campagne. Dat begon met een campagne, maar inmiddels is het een begrip geworden. De Bob is helemaal ingeburgerd. 

Welke persoon of lijfspreuk inspireert jou bij je werk? 
Mijn lijfspreuk is: leef met een dankbaar hart, neem niets voor lief. Ik probeer elke dag dankbaar te zijn voor alles. Zowel voor de goede dingen, als de lessen die ik leer van mijn tegenvallers. 

Wat is jouw grootste blunder in je werkende leven? En welke les zou je daarom anderen willen meegeven? 
Ik heb in het begin van mijn carrière, omdat we wat kort in de tijd zaten, zelf even snel een briefing van een journalist gemaakt op basis van wat ik had gehoord. Zonder even te checken of dit ook klopte. Dat leverde een bijzondere situatie op. 
De les voor alle communicatieprofessionals: bereid je voor, doe de dingen goed! Dat neem ik zelf ook elke dag mee, omdat je als communicatieprofessional in de drukte soms in de verleiding komt om iets te snel te willen doen. 

Welk communicatieboek, -vlog of podcast inspireert jou? 
Het boek ‘De beleveniseconomie’ van Joseph Pine en James Gilmore is voor mij een inspiratie. De schrijvers laten zien hoe je beleving kunt gebruiken in het bouwen van je merk. Hun aanpak inspireert mij dagelijks.

Nu op Twitter