>>Markt aan het woord: Hanneke van Leur

Markt aan het woord: Hanneke van Leur

03-09-2018 | Markt aan ´t woord

Markt aan het woord: Hanneke van Leur

Hanneke van Leur - Meissner is actief als zelfstandig communicatieprofessional en coach via Meissner Communicatie. Wij stelden haar een aantal vragen over het communicatievak.

Wat is de belangrijkste trend van 2018 volgens jou? 
Volgens mij is de belangrijkste trend van 2018 ‘authentiek verbinden’. Mensen zoeken de onderlinge verbinding, terwijl ze zich tegelijkertijd niet echt vast willen leggen in verbintenissen. Lidmaatschappen van verenigingen liggen moeilijk. Mensen willen wel even meedoen met een leuke activiteit, maar geen lid worden. Social media lijkt een invulling te geven aan onderling verbonden zijn. Alleen de vraag is of dit echte verbinding is. Echt verbinden kan als mensen zich kwetsbaar opstellen. Dat is niet echt de teneur op Facebook of Instagram. Er ontstaat wel meer ruimte om kwetsbaar te zijn. Denk hierbij aan de campagne over depressiviteit. Hier valt nog veel te winnen.  

Wat vind jij de leukste of opvallendste campagne van dit moment?
Een leuke campagne vind ik die van Ben ‘Moeten jullie niet even afklikken?’ Er zijn veel campagnes die leuk zijn, lastig om te kiezen! 

Welke lijfspreuk inspireert jou bij je werk?
Je kunt altijd, zonder gezichtsverlies, op iets terugkomen.

Wat is jouw grootste blunder in je werkende leven? En welke les zou je daarom anderen willen meegeven?
Mijn grootste blunder is dat ik lang geleden een keer een presentatie verzorgde voor de board bij KPN waarbij ik een nulletje teveel – voor de komma - bij een kostenopgave liet zien.
Ik laat daarom altijd mijn cijfermatige dingen checken door iemand anders… Ik ben hiervoor kennelijk wat blind ;-)  

Welk communicatieboek, -vlog of podcast inspireert jou?
Veel. Maar bijvoorbeeld: 100% consistent, de impact van impliciete communicatie (Marc van Vuuren, Bas van Glabbeek en Ilse van Ravenstein)

Heeft de communicatieafdeling volgens jou nog toekomst?
Ja. Wanneer ze zich continu professionaliseert, flexibel is en ophoudt met ‘calimero gedrag’ te vertonen. Want dat kom ik nog steeds tegen, helaas. Gewoon je werk doen. Doe niet te moeilijk over de grenzen van het vak.

Nu op Twitter

Deze maand in onze Markt aan het woord : Joffrey Vermeule, oprichter van @zwrtkff en zelfstandig communicatie-advis… twitter.com/i/web/status/1…

Een populair onderdeel van menig communicatieplanning: de inhaker! De DOK30 inhaakkalender 2019 is nu beschikbaar v… twitter.com/i/web/status/1…