>>De vloer is lava! Stap jij in de krater van de...

De vloer is lava! Stap jij in de krater van de hypes?

15-06-2017 | Algemeen

De vloer is lava! Stap jij in de krater van de hypes?

De nieuwste hype in het openbare straatbeeld is een feit: de vloer is lava! Na the Harlem Shake, planking, owling, lipdub, de mannequin challenge en vele andere challenges kunnen we ook nu weer wachten totdat bedrijven massaal mee gaan doen met deze trend. Een ultieme poging om te laten zien hoe hip en toegankelijk ze zijn, hoe leuk het is om er te werken en hoe fan-tas-tisch ze op de hoogte zijn van wat er leeft ‘in de maatschappij’. Ook marketing- en communicatiebureaus zullen weer toffe filmpjes uploaden van hoe zij op de werkvloer de vloer is lava spelen. Natuurlijk doen ze dat! Zij weten toch als eerste wat er hip is? Daar huur je ze toch voor in? 

Toch voelt het niet lekker. Het geeft een beetje het gevoel alsof je met vrienden naar een concert gaat en je ouders staan naast je, volledig uitgedost in (net de verkeerde) fanshirts en ‘tof pratend’ met woorden van vorig seizoen. Let’s face it, het voelt ongemakkelijk. En nee, jouw vrienden vinden jouw ouders dan niet opeens cool. Wel een beetje zielig. Als mensen die koste wat het kost zelf niet willen toegeven dat ze ouder zijn geworden. 

Dus beste bedrijven (en communicatiebureaus): denk even na voordat je ook bovenop deze hype springt. Een leader ben je er sowieso niet meer mee, want de mainstream media heeft er al over bericht. En een ‘lagger’ wil je niet zijn toch? 

Nee, inspelen op een hype werkt alleen als het al in het DNA van de organisatie zit. En dan ben je nu waarschijnlijk niet meer bezig met een hype van de grote massa, maar speel jij al lang ‘apenrots’, ‘soda pong’, de ‘bare feet challenge’ of wat het dan ook is wat pas over een paar maanden in het nieuws komt. 

En dan zien wij het vanzelf (snel) voorbij komen.

Nu op Twitter