>>Aan de slag voor happn in tijden van corona

Aan de slag voor happn in tijden van corona

09-06-2020 | Algemeen

Aan de slag voor happn in tijden van corona

Nèt voor de intelligente lockdown startten wij enthousiast met een nieuwe klant: happn, één van de meeste gebruikte dating apps in Nederland. Al snel bleek dat de plannen die we hadden aangepast moesten worden op de nieuwe situatie. Bovenop het nieuws zitten en jouw strategie daarop aanpassen: dat is belangrijk bij pr. 

Blijf Thuis

Als eerste project stond bijvoorbeeld een event gepland in Amsterdam waar wij een aantal journalisten/influencers voor mochten uitnodigen. Al na een paar dagen volgde de onvergetelijke persconferentie waar we de boodschap kregen: BLIJF THUIS. Er zat niets anders op dan het hele evenement af te blazen en door te schuiven naar een nader te bepalen datum.

Hot & happning 

Al gauw na de lockdown kwam happn met een statement richting alle gebruikers via de app: Date, maar alleen online en spreek niet ‘live’ af. happn gaf meerdere tips hoe je het online daten wekenlang spannend kon houden, bijvoorbeeld door te videobellen, een rondleiding door je huis te geven, ‘samen’ dezelfde maaltijd te koken etc. Daarmee onderscheidden ze zich direct en dat bleef niet onopgemerkt door de Nederlandse pers. Niet alleen meerdere radio- & televisiezenders besteedden aandacht aan de singles in tijden van corona maar ook magazines, online platforms en podcasts beschreven de tijd van ‘social distancing’ voor alleenstaanden. Voor ons een super leuke twist aan deze bizarre periode op het gebied van communicatie & pr. Daarnaast is het altijd van belang continu de insteek van onze content aan te passen aan de vraag van de journalist. En het nieuws ontwikkelde zich snel, extra snel soms in deze tijden. Snel reageren, meedenken met de redactie en goed inspelen op wat er om ons heen gebeurt. Daarmee blijf je als merk relevant. 

Versoepeling

Ook nu, na de versoepeling van de regels volgens het RIVM, blijft daten een onderwerp dat veelvuldig beschreven en besproken wordt in de media. Door middel van surveys onder de gebruikers in Nederland onderzoeken we hoe happn’ers omgaan met daten na de lockdown. Hieruit blijkt bijvoorbeeld dat de meeste gebruikers hunkeren naar een eerste echte date, maar een aantal (7% van de ondervraagde) stelt een ‘live’ date uit naar een later moment, die vinden het nog te spannend. Een interessant thema dat weer mooie verhalen kan opleveren. Want alles, ook de datingwereld, is op punten veranderd de afgelopen tijd.

Nu restaurants, terrassen, bioscopen en musea langzaamaan weer open gaan, is de kans groot dat er veel gedatet gaat worden en dat levert vast weer genoeg content op waar wij als bureau mee aan de slag kunnen. Kortom: we zijn super blij met de nieuwe klant, never a dull moment!

 

- Anne - 

Nu op Twitter