>>Fijn lijstje: communicatieboeken voor de vakantie

Fijn lijstje: communicatieboeken voor de vakantie

31-07-2017 | Algemeen

Fijn lijstje: communicatieboeken voor de vakantie

Het is vakantietijd en dat betekent voor velen: eindelijk tijd om weer eens wat boeken te lezen. Maar, vakidioot als wij zijn, combineren we dat graag met ons vakgebied. Dus hebben we aan ons netwerk gevraagd naar de leestips voor communicatieprofs deze zomer. Welke boeken raad jij aan? 

Ons leeslijstje: 

  • Bouwen aan organisatie identiteit - Tibor van Bekkum. Omdat succesvol reputatiemanagement begint bij (het begrijpen van) de organisatie identiteit. Een inspirerend, helder boek vol praktische voorbeelden. 
  • Het strategisch communicatieframe - Betteke van Ruler, Frank Korver. Al een iets ouder boek, maar niet minder relevant en daarom verscheen dit jaar alweer de vierde druk. Dit boek geeft de lezer geen dik plan, maar een praktisch uitvoerbaar raamwerk bestaande uit acht bouwstenen. In onze optiek niet zomaar toepasbaar op alle communicatievraagstukken, maar het dwingt je om na te denken over de communicatiestrategie van jouw bedrijf / afdeling / klant. Want dikke plannen zijn zeker niet altijd nodig!  
  • Blokchain, de technologie die de wereld radicaal verandert - Simone Vermeend, Perry Smit. Elke communicatieprofessional heeft met verandering te maken. Als zich er dan een grote verandering in de economie of maatschappij voordoet, is het goed om je hierover in te lezen. Daarnaast vinden wij nieuwe technologie gewoon ook heel erg leuk! 
  • The new rules of Marketing and PR: How to use social media, online video, mobile applications, blogs, news releases and viral marketing to reach buyers directly - David Meerman Scott. - Raak je de weg kwijt in alle mogelijkheden op het kruispunt van internet en communicatie? Dit boek geeft heel handzaam en duidelijk weer welke impact internet heeft gehad op ons vakgebied en welke mogelijkheden er zijn om effectieve communicatie-, marketing- of PR-campagnes op te zetten die jouw doelgroepen direct bereiken. Een boek vol inspiratie en voorbeelden. 
  • Top of mind: use content to unleash your influence and engage those who matter to you - John Hall. John Hall gebruikte deze methode om van zijn bedrijf ‘Influence & Co’ een van ‘America’s Most Promising Companies’ te maken. In dit boek beschrijft Hall een praktisch raamwerk om top of mind te blijven bij jouw doelgroep. Vol nieuwe inzichten en inspiratie om content strategisch in te zetten voor jouw bedrijf.

 

Nu op Twitter

RT @ScienceforPR: Science’s Next Frontier? It’s Civic Engagement - The Governance Lab @ NYU paper.li/ScienceforPR/1…

#PR is meer dan #publiciteit. Een inkopper natuurlijk, maar nog steeds nodig om (regelmatig) te melden! prdaily.com/Main/Articles/…